Laatste week Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Lilian R - WaarBenJij.nu Laatste week Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Lilian R - WaarBenJij.nu

Laatste week Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Lilian

20 Oktober 2016 | Swaziland, Mbabane

Deze week was alweer onze laatste week in Swaziland. Wat is de tijd toch snel gegaan! Ik ben al halverwege mijn reis.
Deze week waren met 2 extra Nederlandse meiden bij het vrijwilligerswerk. Samen met hun hebben we tandenpoetsen op school gestimuleerd (naar aanleiding van het tandarts drama). We hadden sportdag wat weer een leuk festijn was en de kinderen gingen een middag traditioneel voor ons dansen. Echt heel erg schattig, lijkt echt al heel erg op het dansen wat we in de cultural village hadden gezien. Gister hebben we afscheid genomen van de kindjes met hoedjes gemaakt van papieren bordjes die ze moesten versieren, ballonnen, brownies en bellenblaas. Het was dus een groot feest voor de kids maar ze hadden niet echt door dat we weggingen. Toen we wegreden riepen ze namelijk 'bye see you tommorow'. Dat was wel even slikken en ook afscheid nemen van de lerares vond ik lastiger dan ik had gedacht.

Deze week gingen we ook voor de laatste keer naar onze twee homework clubs. Er bleken meiden van de homework club aan een mede vrijwilliger te hebben gevraagd of ze mij kende toen ze door de supermarkt liep. Ze moest de groetjes doen, heel leuk!
Bij homework club deelde ik mijn armbandjes uit en leerde ik een paar kids hoe ze de armbandjes moesten knopen. Was echt heel leuk om al die kinderen met mijn armbandjes te zien.
Als bedankje voor onze hulp gingen ze voor ons zingen. Een van de meiden zei tegen me 'I will remember you'. Dat was heel fijn dan voel je toch even dat je goed werk hebt gedaan.

Van de week heb ik ook nog even volop genoten van Swaziland zelf. We gingen voor de laatste keer naar de bioscoop (War Dogs), aten heerlijke taart bij Mugg & Bean en wafels met ijs en nutella bij een craft market. Gingen voor de laatste keer stappen bij onze plaatselijke cafeetje en op zaterdag gingen we paardrijden door een game reserve. Dat was echt super leuk! Het was heel lekker weer, het landschap was geweldig en we konden echt heel dicht bij dieren komen (zo waren we maar 5 meter verwijderd van een zebra met haar jong). Mijn paard was een beetje lui en omdat ik ook foto's aan het maken was op zijn rug en dus niet oplette, raakte we vaak achterop de groep. Hierdoor kon ik wel af en toe even wat harder wat het nog leuker maakte.
Zondag deed ik nog een keer de hike naar Sheba's rock. Het uitzicht daar was weer geweldig! Maandag gaf ik les in armbandjes knopen aan vrouwen van kantoor en sloten we onze tijd in Swaziland af door met zijn allen uit eten te gaan.

Vanochtend moesten we afscheid nemen van iedereen van de office, de nieuwe groep vrijwilligers en Phumie de manager van de lodge. Na groepsfoto's en heel veel knuffels vertrokken we op weg naar een nieuw avontuur.
Het is gek om Swaziland achter te laten vooral omdat het land me zoveel moois heeft gebracht en ik er zoveel aardige en leuke mensen heb ontmoet maar nu op weg naar een nieuw avontuur. Ik ben benieuwd wat Zuid Afrika ons te brengen heeft!

  • 20 Oktober 2016 - 11:38

    Janine:

    Weer leuk al je belevenissen beschreven. Echt heel fijn.Ik ben blij dat je op de helft bent want ik mis je.Hoop voor jou nog vele nieuwe en mooie avonturen. Blijf genieten. Kijk uit naar je volgende verslag. Kus Mam

  • 22 Oktober 2016 - 10:54

    Oma En Opa Meuleman:

    Hoi Lilian,
    wat een belevenis en wat fijn te lezen dat je het goed naar je zin hebt en zelfs een beetje een emotionele binding krijgt met de kinderen daar. We hebben genoten van het lezen van de verslagen. Veel mooie dingen toegewenst in de 2e helft van je reis. OenOMpl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lilian

Hier zijn al mijn avonturen te lezen tijdens mijn reis door Swaziland, Mozambique en Zuid-Afrika, van Kruger to Cape!

Actief sinds 29 Aug. 2016
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 20544

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 29 November 2016

Lilzz goes Africa

Landen bezocht: