Laatste weekjes Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lilian R - WaarBenJij.nu Laatste weekjes Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lilian R - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes Afrika

Blijf op de hoogte en volg Lilian

18 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Deze week ben ik begonnen aan mijn allerlaatste volle week vrijwilligerswerk (aangezien ik heb besloten volgende week wat dagen vrij te nemen om nog wat meer van Kaapstad te zien). Elke ochtend ging ik deze week weer naar Wave crest. Daar heb ik ondertussen bijna alle barbie films wel voorbij zien komen (ik ben een pro in de liedjes), hebben we hoedjes (gemaakt van papieren bordjes) versierd en lekker met water gespeeld op eem warme dag. Daarnaast hebben we microphones gemaakt voor de kinderen omdat ze hard aan het oefenen zijn voor de sing a long voor volgende week vrijdag. Heel lief en grappig hoe sommige kinderen keihard vals zingen of opgaan in de danspasjes. Ik heb het er nog steeds heel erg naar me zin en ga er iedere ochtend met een glimlach heen en weer weg.
Iedere middag gingen we daarnaast naar Ikhaya waar ik met hetzelfde meisje huiswerk maak en we ook een middag gezellig hebben zitten knutselen en touwtje gesprongen.

Vrijdag zijn we lekker naar het strand geweest omdat het heerlijk weer was. We gingen naar een heel mooi strand (Clifton beach) tussen de rotsen. Het water was veel te koud om te zwemmen dus hebben we vooral lekker liggen zonnen. In het weekend heb ik een hair wrap laten zetten, dit is een soort armbandje rond je haar, op de harbour markt. Ik ben er erg trots op en de vrouw die het deed heeft me geinspireerd om ook zoiets te gaan proberen en oefenen. In de avond was er een soort dansoptreden van de kinderen van de plek waar mijn mede vrijwilligers werken. Heel lief om die kids te zien. Bij de kleintjes was een groot deel aan het huilen, een ander deel staarde alleen maar verward om zich heen en 3 kinderen stalen de show. De oudere kinderen hadden een heel dansje ingestudeerd super leuk om te zien! Nadat de kinderen hun dansjes hadden gedaan, werden ze naar huis gebracht en kwamen de ouders terug voor het 'volwassenfeest'. Het licht ging uit, de discolichten en de muziek aan en iedereen begon lekker te dansen. Was heel grappig om zoiets mee te maken.
Op zondag zouden we naar Robben Island gaan maar doordat de golven te hoog waren ging het niet door. Toen zijn we lekker gaan shoppen bij waterfront.
Gister zijn we in de middag niet naar vrijwilligerswerk gegaan maar naar het strand het was zulk lekker weer.
Maandag hebben we de Lions head beklommen om daar de zonsondergang te zien en de volle maan. Echt een geweldig uitzicht vanaf daar en de berg was heel druk wat echt gezellig was. Je kon vanaf de berg mooi de lichtjes van de stad zien met daarachter de volle maan en het was ook heel leuk om alle lampjes op de berg te zien van mensen die de berg beklommen.

Volgende week ga ik paragliden (als het weer goed is) en naar Robben Island. Daarnaast gaan we zondag naar een concert in de botanische tuin. Kortom mijn laatste twee weken hier worden nog goed besteed en hoop ik nog volop te mogen genieten van de lente hier voordat ik terug ga naar ons koude kikkerlandje.

  • 23 November 2016 - 09:59

    O En O Meppel:

    Leuk deze verslagen te lezen. Het vals zingen heeft het meisje zeker van jou geleerd, vanuit het vorige verslag?
    Je enthousiasme spat er van af! Fijn dat je zo genieten kunt en toch ook wel een beetje weer naar je ouders verlangt.
    Kun je bij mij ook een hair wrap zetten? (ik ben net weer naar de kapper geweest.)
    Geniet nog maar lekker en tot ziens in Nederland.
    Liefs van OenOMpl 23 nov 2016

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lilian

Hier zijn al mijn avonturen te lezen tijdens mijn reis door Swaziland, Mozambique en Zuid-Afrika, van Kruger to Cape!

Actief sinds 29 Aug. 2016
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 20562

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 29 November 2016

Lilzz goes Africa

Landen bezocht: