Nog even genieten: paragliden, robben eiland en e - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lilian R - WaarBenJij.nu Nog even genieten: paragliden, robben eiland en e - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lilian R - WaarBenJij.nu

Nog even genieten: paragliden, robben eiland en e

Blijf op de hoogte en volg Lilian

25 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is aftellen geblazen. Deze week ben ik aan mijn laatste week Afrika begonnen. Het is zo gek dat ik over een paar dagen afscheid moet nemen van het land wat me zoveel moois heeft gebracht en van de mensen waar ik zoveel leuke momenten mee heb beleefd. Toch ben ik nog volop aan het genieten van mijn laatste dagen.

Maandag ging ik paragliden vanaf de Signal hill. Dat was echt heel gaaf maar ook heel ontspannend. Ik kreeg een soort harnas aan en werd daarmee aan mijn instructeur vast gemaakt. Daarna moesten we de heuvel afrennen en waren we in de lucht. Het rennen ging mij alleen niet zo goed af aangezien de instructeur op de achterkant van mijn schoen was gaan staan waardoor hij half uit was. Gelukkig kon ik hem nog met mijn tenen aanhouden. Eenmaal in de lucht was het zo gaaf je zat daar lekker en ondertussen kon je onder je de heuvel, de auto's en de huizen met hun zwembaden op hun dak zien. Voor de landing deden we nog wat kunstjes boven het water en daarna stond ik weer met beide benen op de aarde. Door de instructeurs werden we weer naar boven gebracht aangezien daar onze spullen waren. Die mannen waren echt heel gezellig en maakte allemaal slechte grappen.
Dinsdag zijn we naar Robben Island geweest. We vertrokken met een boot naar het eiland. Onderweg zagen we walvissen en zwommen er dolfijnen mee met de boot. Op het eiland kregen we eerst een rondleiding in de gevangenis gegeven door een ex gevangene. Tijdens de rondleiding zagen we onder andere de cel van Nelson Mandela. Na de rondleiding deden we een bustour over het eiland waar we zagen waar de gevangenen werkten en het dorpje op het eiland. Daarna gingen we met de boot terug. Het weer was ondertussen omgeslagen en we hadden onze eerste regen in Kaapstad.
Vandaag heb ik een lekker rustig dagje in Kaapstad gehad waar we naar Bokaap gingen. Dit is een voormalige sloppenwijk die ze nu helemaal hebben opgefleurd door alle huisjes in vrolijke kleurtjes te verven. Na Bokaap gingen we op zoek naar een bekende bakerij in Kaapstad (Charly s bakery). Na lang zoeken hadden we de bakerij gevonden maar de gebakjes zagen er toch minder lekker uit dan verwacht dus zijn we lekker ergens anders gaan lunchen.

Vorige week heb ik overdag vrijwilligerswerk gedaan. De kinderen zijn nog steeds hard aan het oefenen voor de sing a long en ik word nog steeds volgepropt met fantasie eten en ben favoriete berenoppas. Wat heel lief was, was dat er een klein meisje op mijn schoot kwam zitten. Ze duwde tegen mijn wangen aan zodat mijn lippen soort vissenlippen werden en toen gaf ze er een kusje op. Daarna deed ze hetzelfde met mijn neus. Kan echt genieten van de liefde en de knuffels die je van die kleintjes krijgt!
In het weekend hebben we Anne haar verjaardag gevierd. We gingen lekker stappen en maakte een surprise dinner voor haar.
Zondag ging ik met Nina wijn proeven bij Groot Constantia en daarna gingen we naar een concert van een bekende zanger uit Kaapstad (Jimmy Nevis) in de botanische tuin. Dat was echt heel leuk we zaten op een groot grasveld te picknicken en te luisteren naar de muziek dat werd gespeeld op een podium met daarachter de bergen van Kaapstad. Een mooiere locatie voor een concert kon bijna niet.

Vrijdag afscheid nemen van het vrijwilligerswerk en dan hebben we de sing a long van de kinderen. Daarna mijn laatste weekend in Kaapstad vieren.
Dus geniet allemaal nog even van de rust want voordat jullie het weten kom ik jullie in Nederland allemaal lastigvallen met mijn reisverhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lilian

Hier zijn al mijn avonturen te lezen tijdens mijn reis door Swaziland, Mozambique en Zuid-Afrika, van Kruger to Cape!

Actief sinds 29 Aug. 2016
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 20565

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 29 November 2016

Lilzz goes Africa

Landen bezocht: