Mijn eerste 2 dagen in Afrika! - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Lilian R - WaarBenJij.nu Mijn eerste 2 dagen in Afrika! - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Lilian R - WaarBenJij.nu

Mijn eerste 2 dagen in Afrika!

Blijf op de hoogte en volg Lilian

06 September 2016 | Swaziland, Ezulwini

Om 12 uur 's middags vertrokken we zondag richting het vliegveld. Max en Alina waren blijven slapen om me dag te zeggen en mn ouders, zusje en Mathias gingen mee naar het vliegveld om me uit te zwaaien. Op het vliegveld stond me een grote verrassig te wachten, mn vriendinnen kwamen me ook uitzwaaien, ik wist van niets. Bij de incheckbalie stonden Nina en Anne al te wachten en nadat we iedereen hadden dag gezegd kon de grote reis beginnen.
Eerst vlogen we naar Londen Heatrow waar we na 2/3 uurtjes overstapte op het vliegtuig naar Johannesburg. Deze vlucht duurde 11 uur waarin ik weinig slaap kreeg en vooral het ontbijt niet te eten was.
Aangekomen in Johannesburg moesten we 1,5 uur wachten in een rij voor de paspoort controle en nadat we onze spullen hadden gepakt werden we opgewacht door 2 mannen van all out Africa (de organisatie waarmee ik reis). Op het vliegveld moesten we wachten tot de rest van de groep geland was. Tussendoor mochten we in een supermarkt lunch kopen (eerste Afrikaanse supermarkt ervaring die toch niet erg bleek te verschillen van een Nederlandse).
Nadat iedereen van de groep geland was, vertrokken we richting Swaziland rond een uur of 2/3.
Onderweg konden we genieten van de variatie aan natuur die Zuid-Afrika te bieden heeft: bergen, kale vlaktes en bossen. Overal gingen we met minimaal 120 km per uur voorbij (behalve als de politie langs de kant van de weg stond). Apen, mensen en koeien liepen langs de kant va de weg en de meeste regels negerend haalde we de ene na de andere auto in. Halverwege stopte we bij een restaurant met buffalo's en antilopen in de tuin. Daar at ik een tosti waar je standaard frietjes bij kreeg. Daarna volgde we onder andere de borden Amsterdam en Ermelo tot we bij de grens met Swaziland kwamen. Lopend moesten we de douane oversteken terwijl vrouwen op hun gemakje stempels in ons paspoort aan het zetten waren (snel werken hebben ze hier niet van gehoord). Rond een uur of half 8 kwamen we aan bij de van All out Africa, een schattig bijna mini dorpje met verschillende hutjes en 4 dorms. Daar kregen we pasta en ontmoette we andere vrijwilligers onder andere uit Nederland. Aangezien we aan lange dag en korte nacht hadden gehad gingen we vroeg naar bed.

Vandaag bestond het begin van onze dag vooral uit introductie, we kregen informatie over de projecten die we gaan doen en over de trip naar het kruger park waar we morgen aan gaan beginnen. In de middag gingen we naar het dichtsbijzijnde dorpje. Daar bezochten we eerst een museum over de Swazische cultuur waarna we het dorp in gingen. Dat was echt gaaf overal vandaan kwamen kinderen naar ons toe rennen om met je hand vast te houden, op de foto te gaan en de lucht in getild te worden. Ik moest me inhouden om ze niet allemaal mee te nemen. Bij de pub in het dorpje (een betonnen hutje en een open plaats) dronken we lokaal bier uit een grote kom. Het was echt niet om te drinken maar de vrouw die het serveerde was aardig en begon een hele fotoshoot te doen. Als avondeten aten we bij een lokaal restaurant een bbq restaurant waar de mannen in een betonnen hut vlees voor ons aan het klaarmaken waren (wat nog een hele tijd duurde trouwens). We kregen soort mais wat leek op plakrijst, een bordje met groenten en 3 soorten vlees, wat we allemaal met onze handen aten.
Morgen gaan we naar het kruger park waar ik hopelijk de big 5 zal spotten. Waarschijnlijk heb ik daar geen wifi maar ik zal jullie op de hoogte brengen van mijn avonturen daar als ik terug ben in Swaziland!

  • 06 September 2016 - 22:20

    Veerle:

    Klinkt super gaaf lil! Leuk om zo je belevingen te lezen. Ik hoop dat je het naar je zin hebt en ik wens heel veel plezier bij de mooie avonturen die je zal mee maken!!! Dikke kus en knuffel van veer

  • 07 September 2016 - 07:28

    Astrid:

    Veel plezier en ik duim voor je dat je de big 5 zal zien.

  • 07 September 2016 - 15:09

    Hanneke:

    Geweldig om je verhaal te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lilian

Hier zijn al mijn avonturen te lezen tijdens mijn reis door Swaziland, Mozambique en Zuid-Afrika, van Kruger to Cape!

Actief sinds 29 Aug. 2016
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 20561

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 29 November 2016

Lilzz goes Africa

Landen bezocht: