Lilzz goes Kruger - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Lilian R - WaarBenJij.nu Lilzz goes Kruger - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Lilian R - WaarBenJij.nu

Lilzz goes Kruger

Blijf op de hoogte en volg Lilian

11 September 2016 | Zuid-Afrika, Nelspruit

De afgelopen dagen in het Kruger park in Zuid Afrika waren echt geweldig!
Elke ochtend stonden we om 5 uur op zodat we om 6 uur het hek van onze camping uit konden rijden met een truck om dieren te spotten. Onze camping heette Lower Sabie en we hadden daar een eigen terrein met een stuk of 10 tentjes en een kooktent. In de ochtend kregen we thee met een soort biscuit om wakker te worden. We vertrokken zo vroeg omdat de dieren in de ochtend het meest actief zijn omdat het nog niet zo heet is dan. Rond een uur of 9 of 10 kwamen we vaak terug voor ontbijt. Dit was iedere keer anders. We werden echt verwend door onze gidsen, de ene dag scrumbled eggs met bacon de andere dag french toast. Daarna gingen we vaak weer het park in om meer dieren te spotten. Met zijn 6e of 7e zaten we in een truck en reed onze gids Happy ons rond door de geweldige omgeving. Gaaf was het altijd als we van een andere auto hoorde dat er een speciaal dier in de buurt was. Hard en vol opwinding reden we dan naar de plek waar het dier hoorde te zijn, hopend dat het er nog was. We hebben wat gave dingen gezien! We hebben de big 5 gezien (zelfs op alle drie de volle dagen), we zagen een krokodil die een zebra mee het water had ingesleurd en het probeerde te eten, een cheetah, een luipaard met een impala in zijn boom, 2 leeuwen op de weg, een scorpioen en nog veel meer gave dieren! Bij elk dier wist Happy ons wel een verhaal te vertellen en als er geen dier te zien was dan vertelde hij ons dingen over bomen, pootafdrukken of poep (die verhalen waren overigens niet allemaal even interessant ;) ).
In de middag gingen we vaak terug naar het kamp voor lunch om daarna weer het park in te gaan of te gaan zwemmen in het zwembad. Ook in de avond werden we verwend, dan stonden er 3 mannen voor ons te koken. Rond 6 uur werd het al donker in Kruger en dus aten we in het donker rond een kampvuur waar we de rest van de avond zaten. Naast de normale drives deden we nog een keer een nightdrive en een bushwalk. Bij de nightdrive moest je met spotlights op zoek naar dieren in het donker. Hoewel we niet veel dieren zagen (wel wat gave overigens zoals een luipaard en hyena's) was het toch heel leuk en spannend om zo te moeten zoeken in het donker. Wat vooral heel leuk aan de bushwalk was, was dat je dingen als skeletten van dichterbij kon zien en zelf kon aanraken. Ook het picknicken met ongeveer 15 nijlpaarden ongeveer 5 meter van je vandaan in het water was heel gaaf!
Kortom Kruger was echt super! Ik heb genoten van het geweldige landschap, de dieren en de gezelligheid van onze gidsen! Ik zal proberen wat foto's toe te voegen aan mn blog van Kruger. Deze zijn wel van mn mobiel dus van slechte kwaliteit maar zal jullie een kleine impressie geven. De foto's van mijn camera volgen hopelijk snel maar is dus nog even wachten! Nu weer onderweg naar de Lidwala lodge in Swaziland waar we de komende 2 weken vrijwilligerswerk zullen doen!